• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

 

WRZESIEŃ 2020 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

  • WITAMY W PRZEDSZKOLU.
  • WSPOMINAMY WAKACJE
  • ULICZNE SYGNAŁY.
  • JESIEŃ W LESIE.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

 

  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych oraz postępowania w różnych sytuacjach codziennych zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego i uświadomienie dzieciom konieczności ich przestrzegania w czasie pandemii COVID – 19..
  • Wdrażanie do dzielenia się przestrzenią w sali z kolegami.
  • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie: przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji − dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich.
  • Komunikowanie się w grupie − dzielenie się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, sytuacji − pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego − zwrócenie uwagi na niewerbalny sposób porozumiewania się..
  • Stwarzanie sytuacji do swobodnego wypowiadania się na określony temat i dzielenie się własnymi doświadczeniami, wdrażanie do       uważnego słuchania
  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju.
  • Poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego. Poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego. Poznawanie wybranych pojazdów, w tym specjalistycznych, np.: straży pożarnej, karetki pogotowia, policji.
  • Poznanie stałego naturalnego występowania następstw czasu – cykliczność pór roku. Poznanie cech charakterystycznych jesieni.
  • Rozwijanie intuicji geometrycznej – nazywanie figur geometrycznych.
  • Segregowanie przedmiotów ze względu na jedną cechę: kolor, kształt, wielkość.

 

Piosenka „Do przedszkola”

I. Rano budzę się, jaki piękny to czas,

słońce wstało już, a więc pora wstać.

Szybko myję się, jem śniadanie i już,

gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

Ref.: Do przedszkola, do przedszkola,

jak cudownie tutaj co dzień mija czas.

Do przedszkola, do przedszkola,

o tym już od rana marzy każdy z nas.

II. Pani czeka już i koledzy już są,

siadam w kole – to jest magiczny nasz krąg.

Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś –

tu bawimy się, więc przychodzę co dzień

 

Wiersz „6 skoków do naprawdę czystych rąk” (źródło Internet)

Umyj rączkom brzuszki,
Później plecki i paluszki,
potem palce złap na wędkę,
pokręć kciuki śrubokrętem
i na koniec swe paluszki potrzyj szybko o dwa brzuszki.

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram