• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

 Czerwiec 2021

 

Tematy kompleksowe:

1. Takie same i inne

2. Na naszym podwórku

3. Kolory lata

4. Wakacyjne przestrogi

5. Nadeszedł czas wakacji

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

1. Nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich za­mieszkania, warunków kli­matycznych, w jakich żyją.

2. Zapoznanie z wyglądem i zabawami dzieci różnych krajów z całego świata.

3. Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

4. Dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej.

5.Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów − poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na stawie, rozmawiania z obcymi ludźmi (niepodawanie danych osobowych), jedzenia nieznanych roślin, brudnych owoców, zbliżania się do nieznanych zwierząt, zwłaszcza psów, bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyborów, narzędzi, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

6.Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem: dostrzeganie rozkwitu przyrody, różnorodności kwiatów, zapachów i dźwięków. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata.

7.Rozwijanie zainteresowań pięknem niektórych regionów naszego kraju; góry, morze, Mazury. Dostarczanie dzieciom wiadomości na temat tych regionów, zasygnalizowanie dzieciom niebezpieczeństw związanych z pobytem nad morzem i w górach podczas wakacji.

8.Rozbudzanie ciekawości otaczającym światem przyrody, nauka prowadzenia obserwacji, wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych poprzez realizację innowacji „Przedszkolak odkrywcą”.

9. Zapoznanie z figurą przestrzenną – kulą.

10.Doskonalenie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów, posługiwania się liczebnikami porządkowymi.

11. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10.

12. Utrwalenie poznanych liter – ćwiczenia w czytaniu.

13.Doskonalenie sprawności manualnej i inwencji twórczej oraz umiejętności pisania.

14. Przygotowanie części artystycznej na pożegnanie przedszkola – stworzenie okazji do zaprezentowania swoich umiejętności na tle grupy.

 

Wiersz J. Koczanowskiej „Nie wolno!”

 

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,

kto to jest znajomy, a kto obcym jest.

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,

ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,

że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków

lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

Wiersz I. Salach „Wakacje”.

 

Pojedziemy na wakacje

razem z mamą, razem z tatą.

Zabierzemy piłkę, namiot

i skakankę. Co ty na to?

Słońce, woda, las już czeka,

wszystkie dzieci woła.

Zabawimy się wesoło

przed powrotem do przedszkola.

 

Hymn dzieci (sł. i muz. J. Kucharczyk)

 

I. Masz skórę czarną, żółtą albo białą,

czy mieszkasz w Polsce,

czy też w innym kraju,

to jesteś dzieckiem, tak jak ja,

i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.

 

Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,

każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.

Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,

dobrze uczyć się, pięknie bawić się, przecież tak mało chce!

 

II. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,

niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.

Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,

na świecie pokój musi być.

 

Ref.: Każde dziecko…

 

III. Niech tu, na Ziemi,

słońce zawsze świeci i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.

Bo przecież pięknie można żyć, śnić tylko najpiękniejsze sny.

 

Ref.: Każde dziecko…

 

Podajmy sobie ręce ( muzyka K. Kwiatkowska, słowa D. Gellner)

 

I. Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki

 

Ref.: Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.

 

II. Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek
wpadnie do fartuszka

 


 

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram