• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

        

       

LISTOPAD 2020

Tematy kompleksowe:
1. Urządzenia elektryczne
2. Moja ojczyzna
3. Pada deszcz
4. Zdrowie naszym skarbem
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- utrwalanie zasad higieny w dobie pandemii koronowirusa i właściwych zachowań zgodnie z zaleceniami GIS;
- utrwalanie kodeksu dobrego przedszkolaka i przestrzeganie go w różnych sytuacjach w grupie przedszkolnej;
- przestrzeganie ustalonych reguł i zasad współżycia w grupie, samodzielne organizowanie zabaw;
- rozwijanie dobrych manier, prawidłowe korzystanie ze sztućców, serwetek, kulturalne zachowanie się podczas posiłków i w czasie zabawie;
- stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w sali, na placu zabaw, w ogrodzie przedszkolnym;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
- posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych jesienią np. deszcz, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków;
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści;
- rozwijanie umiejętności zapamiętywania prostych wierszy, rymowanek, tekstów piosenek;
- budzenie świadomości narodowej poprzez nabywanie przekonania, że jesteśmy Polakami, urodziliśmy się w Polsce, mówimy po polsku, chodzimy do polskiego przedszkola, naszą ojczyzną jest Polska;
- zapoznanie dzieci ze znanymi legendami związanymi z kulturą i tradycją naszego kraju, utrwalenie polskich symboli narodowych;
- zapoznanie z tradycją uroczystego obchodzenia świąt narodowych - Narodowego Święta Niepodległości 11 listopada;
- doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą Polski;
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu);
− zachęcanie do dbałości o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu;
− wdrażanie do spożywania zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów, picie kompotów, soków, ograniczanie napojów gazowanych), przezwyciężanie niechęci do nieznanych potraw;
- wzbogacanie doświadczeń konstrukcyjno-technicznych, bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera, wideo, sprzętu AGD;
- zachęcanie do określania i wyrażania swoich emocji, odgrywania scenek sytuacyjnych;
- zapoznanie z literą i, I, t, T, d, D, k, K małą i wielką, pisaną i drukowaną, próby czytania prostych wyrazów z poznanych liter;
- rozwijanie umiejętności matematycznych – klasyfikowania przedmiotów wg koloru, wielkości lub przeznaczenia, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, przeliczanie, zapoznanie z cyfrą 5, zapoznanie z figurami geometrycznymi: trójkątem i prostokątem;
- rozwijanie zainteresowań technicznych poprzez realizację projektu „W świecie techniki”;
- rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi poprzez realizację projektu „Przedszkolak odkrywcą” – stawianie hipotez, wyciąganie wniosków z doświadczeń;
- ilustrowanie muzyki ruchem, granie na instrumentach, rozwijanie orientacji przestrzennej;

Piosenka „Taniec w deszczu” (sł. i muz. K. Gowik).
I. Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.
Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz!
Lato odfrunęło razem z bocianami,
zostawiło stado szarych chmur.
Ref.: Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.
Po przygodę wyrusz z nią bardzo mokrą drogą,
chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!
Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!
II. Deszcz zagląda w nasze okna, woła nas:
„Chodźcie do mnie trochę zmoknąć, czas w sam raz!
Zatańczymy razem pod parasolkami,
ze mną nigdy nie znudzicie się!”
Ref.: Gdy jesienny…
III. Puka, stuka zimny deszczyk, żal go nam.
Kto pobiegnie za nim pierwszy: ty czy ja?
Trochę potańczymy w kurtkach i kaloszach,
jesień z deszczem może nie być zła!
Ref.: Gdy jesienny…
Wiersz „Listopad” J. Koczanowskiej.
Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,
żeby zobaczyć wiele zalet.
Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo,
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.
Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,
deszcz kropelkami w okno stuka,
to jest melodia listopada –
niezwykle piękna, chociaż smutna.

Piosenka „Uśmiechnij się do sera” (sł. i muz. K. Gowik).
I. Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak
i cały świat jest zły, tak jak ty!
I ciągle mówisz nie! I obiad też jest be!
Więc radę dobrą dam dzisiaj ci!
Ref.: Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,
kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.
Pokochaj pomidorki, pokochaj kalaforki,
pomachaj do marchewki już z daleka.
55
Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,
na spacer co dzień iść i dobry humor mieć,
i dobry humor mieć!
II. Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są
i dadzą siłę ci, raz, dwa, trzy!
Owoców słodki sok przez cały długi rok
uśmiechu doda i otrze łzy!
Ref.: Uśmiechnij…
III. Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.
Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?
Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi!
A za marudą zamkniesz już drzwi!
Ref.: Uśmiechnij…
Zabawa ludowa „Jawor, jawor”

Opis zabawy: Zabawę przeprowadzamy w większej grupie uczestników, dwójka dzieci ustawia się naprzeciwko siebie podając sobie ręce, które podnoszą do góry tworząc coś w rodzaju otwartej bramy. Pod tą bramą w rytm śpiewanej piosenki przebiegają dzieci zakręcając raz w lewo, raz w prawo:
Jawor, jawor,
Jaworowi ludzie,
Co wy tu robicie?
Budujemy mosty
Dla pana starosty.
Tysiąc koni przepuszczamy,
A jednego zatrzymamy.
Po tych słowach brama opada zatrzymując jednego z uczestników zabawy, który odpada z gry. Wygrywa dziecko, które zostanie do końca zabawy.

 

  

 

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram