• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

WRZESIEŃ 2020

Tematy kompleksowe:

1. Witamy w przedszkolu

2. Wakacyjne wspomnienia

3. Moja droga do przedszkola

4. Nadeszła jesień

5. Jesienią w sadzie

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

- wprowadzenie zasad higieny w dobie pandemii koronowirusa, utrwalanie właściwych zachowań zgodnie z zaleceniami GIS;

- przypomnienie kodeksu dobrego przedszkolaka i przestrzeganie go w różnych sytuacjach w grupie przedszkolnej;

- wzmacnianie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integrowanie grupy podczas zabaw powitalnych, integracyjnych w ranku i popołudniówce;

- przestrzeganie ustalonych reguł i zasad współżycia w grupie, samodzielne organizowanie zabaw;

- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole, kształtowanie postawy dobrego kolegi;

- rozwijanie dobrych manier, prawidłowe korzystanie ze sztućców, serwetek, kulturalne zachowanie się podczas posiłków i w czasie zabawie;

- utrwalenie wiadomości nt. lata, zrozumienie cyklicznego następstwa pór roku, poznanie ze zjawiskami związanymi z aktualną pora roku: jesienią, zapoznanie z nazwą miesiąca – wrzesień;

- rozpoznawanie i nazywanie drzew po ich liściach i owocach; wzbogacanie nimi kącika przyrody;

- wykorzystywanie owoców i warzyw w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej i ruchowej;

– pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy;

- doskonalenie umiejętności posługiwania się swoim imieniem i nazwiskiem, utrwalenie adresu i wiadomości na temat swojej miejscowości;

- zachęcanie do określania i wyrażania swoich emocji, odgrywania scenek sytuacyjnych, dramowych, pantomimy;

- rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni, przestrzegania zasad ruchu drogowego;

- doskonalenie umiejętności odczytywania symboli np. znaków drogowych;

- poszerzenie wiadomości nt. bezpiecznych zachowań, unikania zagrożeń np. kontakt z nieznajomym, pożar, wypadek drogowy;

- utrwalenie numerów telefonów alarmowych i sposobu korzystania z nich; wprowadzenie pojęcia pojazd uprzywilejowany;

- przygotowanie do nauki czytania i pisania – rozwijanie słuchu fonematycznego, aparat artykulacyjnego, percepcji wzrokowej i sprawności manualnej;

- zapoznanie z literą „o, O” małą i wielką, pisaną i drukowaną;

- rozwijanie zainteresowań technicznych – realizacja projektu „W świecie techniki”;

- rozwijanie umiejętności matematycznych – utrwalanie stron ciała, klasyfikowania przedmiotów wg koloru, wielkości i rodzaju, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, przeliczanie, zapoznanie z cyfrą 1 i 2;

- rozwijanie intuicji geometrycznej - nazywanie figur geometrycznych, zapoznanie z figurą geometryczną kołem;

- rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi – stawianie hipotez, wyciąganie wniosków z doświadczeń; realizacja projektu „Przedszkolak odkrywcą”;

- ilustrowanie muzyki ruchem, rozwijanie orientacji przestrzennej i poczucia rytmu;

- stosowanie się do zasad bezpieczeństwa zgodnie z reżimem sanitarnym podczas pobytu na placu zabaw i w ogrodzie przedszkolnym.

 

Nauka rymowanki.
Jesteś chłopcem lub dziewczynką.
Macie po sześć lat.
I wysocy, i niscy – tacy są wśród was.
Różnią was kolory oczu, kolor włosów też.
Każdy z was jest przecież inny –
niepowtarzalny wręcz!


Wiersz A. Galicy „Grzeczne słówka”.
Dziękuję, przepraszam i proszę
– trzy słówka za małe trzy grosze.
I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna
znają te słówka na pewno.
To przecież niewiele kosztuje,
gdy powiesz uprzejmie: dziękuję!
Korona ci z głowy nie spadnie na pewno
– nawet, gdy jesteś królewną.
Trzy słówka za małe trzy grosze
– dziękuję, przepraszam i proszę.


Piosenka „Znowu w przedszkolu” (sł. i muz. J. Kucharczyk).
I. Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato
i wakacje już skończą się,
wrócą dzieci do przedszkola,
bo w przedszkolu fajnie jest.
Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc tu z chęcią wraca każdy z nas.
II. Poznajemy literki i cyferki
i wierszyków uczymy się.
I śpiewamy, i tańczymy,
tu jest piękny każdy dzień.
Ref.: W naszym...
III. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki
tak radośnie witają mnie.
Co dzień świetnie się bawimy.
Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!
Ref.: W naszym...


Piosenka „Idzie jesień poprzez świat” (sł. i muz. K. Gowik)
I. Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,
w polu kopią kartofelki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!
Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.
Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!
Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.
Witaj, witaj wśród nas, witaj wśród nas!
II. W sadzie jabłka malowane do koszyka skaczą same.
Babie lato plącze nitki, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!
Ref.: Idzie jesień…
III. W lesie kwitną piękne wrzosy,
grzybki rosną w kroplach rosy.
Na wycieczkę chodźmy razem, bo już czas!
Jesień wita świat, wita nas!
Ref.: Idzie jesień…


Wiersz L. Łącz „Pogodna jesień”
Nie myśl nigdy, że jesień jest smutna,
przydymiona, wyblakła, deszczowa,
że to koniec wakacji i słońca,
mama leżak na strychu już chowa.
Idź na spacer do parku w niedzielę,
spotkasz wróżkę, co kolor zieleni
czarodziejską swą różdżką z gałązki
w złoto, brązy, purpurę zamieni.
Patrz, jak cieszy się ruda wiewiórka,
co jak płomyk wśród dębów skakała,
a jagody, żołędzie, orzechy
gdzieś wśród liści i traw pochowała.
Już chomiki, borsuki i kuny
pozbierały zapasy na zimę,
bo niedługo korale jarzębin
będą miały ze śniegu pierzynę.
Zabawa z zastosowaniem rymowanki „Drzewo”.
Dzieci unoszą ręce do góry, kreślą w powietrzu małe koło i duże koło,
a potem naśladująkołysanie się drzewa na wietrze.
Koło małe, koło duże,
łokcie w dole, dłonie w górze,
ręka prawa, ręka lewa,
tak kołyszą się nam drzewa.

Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dzieci powtarzają rymowankę z różnymi emocjami i w różnych pozycjach (ze złością, smutkiem, radością, wstydem, zazdrością, na stojąco, leżąco, w przysiadzie…).
Chcesz być zdrowy tak jak ryba – jedz owoce i warzywa.

 

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram