• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Informacje:
  • jezyk migowy
  • invalid
  • Mapa strony:
  • mapa strony

 

CZERWIEC 2021 

Tematy kompleksowe:

1. Takie same i inne.

2. W świecie muzyki.

3. Na naszym podwórku.

4. Nadszedł czas wakacji.

5. Czas na przygodę.

 

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:

 

- nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich za­mieszkania, warunków kli­matycznych, w jakich żyją,

- poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie),

- zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata,

- dostrzeganie swojej nie­powtarzalności, a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej,

- wykonywanie akompania­mentu do piosenek na in­strumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry),

- wykonywanie instrumen­tów perkusyjnych z róż­nych materiałów,

- przypomnienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów,

- obserwowanie, w sposób bezpośredni i pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie latem, w wybranych środowiskach (np. w lesie, na łące),

- kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porą roku (z latem),

- przypomnienie zasad właściwego zachowania podczas burzy, huraganu,

- rozbudzanie ciekawości otaczającym światem przyrody, nauka prowadzenia obserwacji, wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych poprzez realizację innowacji „Przedszkolak odkrywcą”,

- poznawanie różnych środ­ków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego,

- uczestniczenie dzieci w przygotowaniach uroczystości zakończenia przedszkola, prezentowanie własnych możliwości i umiejętności,

- rozwijanie umiejętno­ści czytania, przygotowanie do pisania,

- określanie podstawowych cech różniących poszcze­gólne figury,

- zapoznanie z figurą przestrzenną – kulą,

- rozwiązywanie zadań tek­stowych na temat znanych dzieciom sytuacji, stosowa­nie metody symulacyjnej,

- określanie kierunków ru­chu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od.

 

CZEGO SIĘ UCZYMY?

Piosenka „Hymn dzieci”

I. Masz skórę czarną, żółtą albo białą,

czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,

to jesteś dzieckiem, tak jak ja,

i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.

Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,

każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.

Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,

dobrze uczyć się, pięknie bawić się,

przecież tak mało chce!

II. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,

niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.

Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,

na świecie pokój musi być.

Ref.: Każde dziecko…

III. Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci

i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.

Bo przecież pięknie można żyć,

śnić tylko najpiękniejsze sny.

Ref.: Każde dziecko…

 

Wyliczanka D. Wawiłow „Kuba – Buba”.

Kuba-Buba Gruby Brzuch,                            ciężarówkę, cztery woły,

zjadł na obiad talerz kluch,                            jedną szkołę, dwa kościoły,

sto kotletów, pieczeń z dzika,                        kocioł zupy, worek soli...

listonosza i rzeźnika,                                      Teraz płacze: Brzuch mnie boli!

 

Piosenka „Czarodziejski koncert”

I. Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,

wyczarują piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.

Pan dyrygent już gotowy, chce, by wszystkie go słuchały,

a nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.

Ref.: Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,

bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego…

II. Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,

wiolonczela i altówki dają dźwięk jak lizak słodki.

Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.

Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania!

Ref.: Patrzą instrumenty…

III. Z tyłu siedzą srebrne flety; gdy w nie dmuchać, pięknie grają.

Za fletami złote trąbki trąbią, ile siły mają.

Saksofony i klarnety tak dmuchają, że o rety!

Razem z nimi buczy tuba, bardzo duża, bardzo gruba.

Ref.: Patrzą instrumenty…

IV. A pośrodku wielki, czarny – to fortepian z klawiszami,

kiedy palce w nie uderzą, płyną dźwięki ponad nami.

Całkiem z tyłu wielkie bębny dudnią tak, że drży powietrze.

Jaki wielki, cudny koncert, grajcie jeszcze, grajcie jeszcze!

Ref.: Do niczego!!! (okrzyk)

 

Piosenka „Nasze podwórko”

I. Dziś na dworze słońce świeci, wieje ciepły wietrzyk,

więc na naszym placu zabaw jest tak dużo dzieci.

Tu dziewczynki i chłopaki bawią się od rana,

tutaj co dzień się spotyka nasza paczka zgrana.

Ref.: Na naszym podwórku karuzela mknie,

huśtawki wysoko bujają się.

Pod wielkim kasztanem ławeczki dwie czerwone,

przeplotnia, samolot i fioletowe słonie.

II. Olek z Jasiem na rowerkach co dzień się ścigają,

uczą jeździć się na rolkach Antoś z małą Alą.

Ola z Zuzią na ławeczkach przebierają lale,

każda lalka babkę z piasku na obiad dostanie.

Ref.: Na naszym podwórku…

III. Franek gra codziennie w piłkę, chce zostać piłkarzem,

ćwiczy więc strzelanie goli do malutkich bramek.

Chłopcy lubią też dwa ognie i głupiego Jasia,

a dziewczynki wolą w klasy albo w gumę skakać.

Ref.: Na naszym podwórku…

 

Wiersz J. Koczanowskiej „Nie wolno!”

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,

kto to jest znajomy, a kto obcym jest.

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,

ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,

że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków

lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

 

Wiersza A. Widzowskiej „Wakacje na dywanie”.

Na latającym usiądź dywanie,

zabierz kanapki, butelkę wody

i powiedz głośno: – Szanowny panie!

Proszę polecieć w stronę przygody!

Może na Księżyc? Tam są kratery.

A w nich kosmiczne żyją zwierzęta.

Wypożyczymy gwiezdne rowery,

będziemy trąbić tiiiiit! Na zakrętach!

Potem sfruniemy prosto na Ziemię,

bo w środku lasu będzie lotnisko.

Dziki, wiewiórki, sarny, jelenie

zaraz nas porwą do tańca disco!

Dywan poleci na krańce świata,

w góry, nad morze, w sam środek burzy,

lecz po wakacjach, pod koniec lata,

trzeba go będzie dobrze odkurzyć...

 

Piosenka „Wesołe wakacje”

I. Ruszył już pociąg nasz, mknie po torach,

a za oknem przesuwa się świat,

drzew gałęzie kłaniają się nisko,

pokazując kolory swych szat.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj,

żegnamy przedszkole, kolegów i misia,

wzywają nas pola zielone i las,

niech żyją wakacje! – wyruszyć już czas.

II. W dole rzeka się wije błękitna,

wytyczając do morza swój szlak,

już na dobre zaczęło się lato

i z radości rozśpiewał się ptak.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj...

III. Na wakacje pędzimy przed siebie,

swoim szumem pozdrawia nas wiatr,

gdzieś za nami zostały równiny

i witają nas już szczyty Tatr.

Nasze Grupy

Grupa Misie

Misie

Grupa Motylki

Motylki

Grupa Biedronki

Biedronki

Grupa Żabki

Żabki

Grupa Pszczółki

Pszczółki

Grupa Zajączki

Zajączki

Przekierowanie na stronÄ™ Facebook

Przekierowanie na stronÄ™ Instagram